А Д В О К А Т И

Про перелік товарів, для реалізації яких потрібен РРО (реєстратор розрахункових операцій або в простонародді – касові апарати, станом на 22 березня 2017 року)

О перечне товаров, для реализации которых нужен РРО (регистратор расчетных операций или в простонародье – кассовые аппараты, по состоянию на 22 марта 2017 года)



Про перелік товарів, для реалізації яких потрібен РРО (реєстратор розрахункових операцій або в простонародді – касові апарати, станом на 22 березня 2017 року)

 

Для початку достатнього розуміння вказаної проблеми, що утворилась через брак інформації (та у зв’язку з фактичною нечіткістю нормативної урегульованості в даний час станом на 22.03.2017 року) слід повернутись до грудня 2016 року.

 

ВИКОРИСТАННЯ РРО ПЛАТНИКАМИ ЄДИНОГО ПОДАТКУ З 1 СІЧНЯ 2017 РОКУ

20 грудня 2016 року Верховна Рада проголосувала за Закон України № 1791-ІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році", який вступив в силу з 01 січня 2017 року (далі іменується «Закон № 1791-ІІІ»). Так, Законом № 1791-ІІІ внесені зміни до порядку використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО або касових апаратів) платниками єдиного податку.

Відповідно до редакції Податкового Кодексу України, що діяла до 01.01.2017 року, реєстратори розрахункових операцій не застосовувались платниками єдиного податку:

• першої групи;

• другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень.

У разі перевищення у календарному року обсягу доходу понад 1000000 гривень застосування реєстратора розрахункових операцій для такого платника єдиного податку є обов'язковим. Застосування реєстратора розрахункових операцій починається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, і продовжується у наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку (п. 296.10 ст. 296 ПКУ).

Законом № 1791-ІІІ доповнено п. 296.10 ст. 296 ПКУ новим абзацом такого змісту: «норми цього пункту не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію ТЕХНІЧНО СКЛАДНИХ ПОБУТОВИХ ТОВАРІВ, які підлягають гарантійному ремонту».

Таким чином, платники єдиного податку незалежно від групи і обсягу доходів повинні  використовувати РРО (касові апарати), якщо вони здійснюють продаж ТЕХНІЧНО СКЛАДНИХ ПОБУТОВИХ ТОВАРІВ.

Відповідні зміни внесені і до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

Саме визначення «технічно складних побутових товарів»   міститися в Законі України «Про захист прав споживачів», ст. 1 якого  доповнено пунктом 25-1 (який діє з 01.01.2017 року) такого змісту: «технічно складні побутові товари - непродовольчі товари широкого вжитку (прилади, машини, устаткування та інші), які складаються з вузлів, блоків, комплектуючих виробів, відповідають вимогам нормативних документів, мають технічні характеристики, супроводжуються експлуатаційними документами і на які встановлено гарантійний термін.»

Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, встановлюватися Кабінетом Міністрів України. І власне з цим «Переліком…» в даний час є певні проблеми.

Фактично попередній діючий Перелік груп технічно складних побутових товарів (роз’яснення чому на даний час є незрозумілості з новим таким «Переліком» прийнятим КМУ від 16. Березня 2017 року – див. нижче по тексту), які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, затверджений Постановою КМУ від 11 квітня 2002 року №506.

До них, зокрема, відносяться (чи «відносились» до 16 березня 2017 року – роз’яснення щодо непевності див. нижче):

• Апаратура радіоелектронна побутова

• Машини та прилади електропобутові

• Машини та прилади для механізації робіт у побуті

• Побутові прилади електронної техніки, у тому числі обчислювальна техніка

• Засоби зв'язку

• Прилади складної механіки, у тому числі годинники та секундоміри

• Музичні інструменти, у тому числі електромузичні

• Складні комплектуючі вироби, на які видається окрема гарантія

• Транспортні засоби і номерні агрегати

• Продукція виробничо-технічного призначення, яка може бути використана у побуті

• Товари медичного призначення

• Товари для заняття фізичною культурою, спортом і туризмом

• Зброя спортивна вогнепальна, газова, пневмогазове, пружинне, пневматичну

• Засоби вимірювальної техніки побутового призначення

 

Тепер вимоги споживача щодо технічно складних побутових товарів будуть розглядатися після пред'явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», Законом України «Про захист прав споживачів» та згідно технічного паспорта або іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

Закон № 1791-ІІІ підписаний Президентом,  опублікований  та  він набув чинності з 1 січня 2017 року.

 

 РЕАКЦІЯ ДЕРЖРЕГУЛЯТОРНОЇ СЛУЖБИ НА ПОСТАНОВУ КМУ ВІД 16 БЕРЕЗНЯ 2017 РОКУ «ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПЕРЕЛІКУ ГРУП ТЕХНІЧНО СКЛАДНИХ ПОБУТОВИХ ТОВАРІВ, ЯКІ ПІДЛЯГАЮТЬ ГАРАНТІЙНОМУ РЕМОНТУ (ОБСЛУГОВУВАННЮ) АБО ГАРАНТІЙНІЙ ЗАМІНІ, В ЦІЛЯХ ЗАСТОСУВАННЯ РЕЄСТРАТОРІВ РОЗРАХУНКОВИХ ОПЕРАЦІЙ», РОЗРОБЛЕНУ НА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗАКОНУ № 1791-ІІІ (про зміни в ПК України та до ін. ЗУ)

 

Голова Державної регуляторної служби України Ляпіна К. М. відреагувала на не зовсім адекватну Постанову КМУ від 16 березня 2017 року (чи на проект такої постанови) "Про затвердження Переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій та внесення змін до Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів" листом від 16.03.2017 р. N 1692/0/20-17 (повний текст даного листа приведений нижче, який для достатнього розуміння ситуації необхідно теж прочитати).

 

Крім того, з позиції Держрегуляторної служби України стає зрозумілим наступне.

 

34 мільярди гривень вимушено витратить малий бізнес не в держбюджет, якщо не звузити перелік складних побутових товарів, для реалізації яких потрібен РРО

16 березня Урядом (КМУ), з умовою подальшого редагування (тому не зрозуміла позиція КМУ – діюча дана Постанова КМУ чи поки що ні?), було схвалено постанову КМУ «Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій», розроблену на забезпечення реалізації Закону № 1791-ІІІ (про внесення змін до ПК України та до інших ЗУ). Текст постанови ще досі офіційно не оприлюднений (!!), проте її проект, був з’явився на просторах Інтернету та його текст приведений нижче. Однак, наскільки цей проект відповідає тексту самої названої постанови – невідомо, оскільки в «проекті» вказаної Постанови КМУ відсутній номер, дата тощо (див. текст «проект» нижче).

 

Більш того, Державна регуляторна служба наголошує, що  не погоджувала документ та підготувала перелік товарів, які повинні бути виключені з затвердженого Кабміном Переліку (див. нижче лист ДРСУ від 16.03.2017р. №1692/0/20-17). Також не відомо чи перевірений на предмет законності даний проект (чи названа «Постанова КМУ») Міністерством юстиції України та чи пройшла необхідну обов’язкову державну реєстрацію в МЮУ.

Затверджена постанова КМУ насамперед стосується суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту. Для них хочуть запровадити обов’язкове застосування РРО під час реалізації таких товарів. Це нововведення поширюється і на підприємців, які користуються спрощеною системою оподаткування, незалежно від обраної ними групи єдиного податку й обсягу річного доходу. Визначальною умовою для застосовування РРО є реалізація відповідного виду товарів, а саме — технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

У додатку до проекту постанови зазначено список товарів, які не можна буде продавати без касових апаратів. Як зазначає ДРСУ, у цьому переліку – кілька десятків позицій, починаючи від класичної електроніки та побутової техніки і закінчуючи такою «дрібницею» як ваги, праски, фени, годинники, електробритви, ігрові приставки, окуляри, дитячі візки, настільнi або кімнатні ігри, включаючи столи для гри у пiнбол тощо.

"Зрозуміло, що більшість дорогої і складної техніки і так продається в магазинах, з проведенням операції через касовий апарат, видачою покупцеві чека та гарантійного талона. Але безліч недорогих моделей, скажімо, тих же фенів, годинників, окулярів, колясок, успішно реалізуються на ринках, природно, виключно за готівку. Ось на такий товар і готується основний удар" - зазначають у ДРС.

На думку Мінекономрозвитку, цей документ має сприяти подальшій детінізації малого бізнесу, який, користуючись спрощеною системою оподаткування, торгує неврахованою і контрабандною продукцією.

Крім того, розробником задекларовано, що обов’язковість застосування РРО при реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, насамперед стосуватиметься суб’єктів малого (мікро) бізнесу, оскільки більшість цих підприємців працюють на ринках або мають мережу, розташовану у торгових центрах, торгових рядах або окремо і на сьогодні саме ними реалізується значна кількість зазначених товарів.

Однак, ДРС зауважує, що оцінка впливу дії положень цієї постанови на сферу інтересів госпсуб’єктів проведено на основі аналізу даних із інформаційних систем ДФС лише щодо підприємців III групи спрощеної системи оподаткування. Це значно зменшує реальний масштаб впливу запропонованого проектом постанови регулювання та не дозволяє адекватно оцінити затрати суб’єктів господарювання, зокрема, платників єдиного податку 1 та 2 груп, які першочергово підпадають під дію постанови.

Розробник визначає проблемою неможливість встановити обсяг коштів і рух товарів, які реалізуються через "спрощенців".  Окрім того, припускається, що вони проводять продаж необлікованого контрабандного товару. На думку розробника,  за допомогою впровадження РРО можна буде зробити ведення бізнесу прозорішим. ДРС вважає, що це не зовсім так, адже малий бізнес і так прозорий, бо обсяг товарів, який реалізує представник мікробізнесу є фізично обмеженим і вартість такого товару не перевищує цінових показників. Малому бізнесу пропонується встановити фіскальний інструмент, який, навіть за визначенням міжнародних експертів, може бути ефективним тільки тоді, коли РРО стануть частиною комплексної стратегії покращення адміністрування ведення бізнесу, що чітко визначає ризики для різних типів платників податків і передбачає впровадження комплексу заходів щодо зниження цих ризиків. Про це йдеться у дослідженні, яке проведене на замовлення МВФ «Електронні фіскальні пристрої (EFDs). Емпіричне дослідження їх впливу на Платника податків. Дотримання і адміністративна ефективність», яке було підготовлено Пітером Кейсі і Патрісіо Кастро.

«Електронні фіскальні пристрої не повинні розглядатися як «палички-виручалочки» податкового адміністрування: як і з будь-яким іншим технологічним вдосконаленням – а вони також відносяться до нових технологій, як і електронне виставлення рахунків – саме по собі розміщення електронних фіскальних пристроїв не може досягти значних результатів, будь то з точки зору підвищення доходів або постійного покращення дотримання законодавства», – зазначають дослідники.

Альтернативні розрахунки, проведені асоціаціями та об’єднаннями підприємців, показують, що витратну частину на виконання цієї постанови понесуть платники єдиного податку 1 та 2 груп спрощеної системи оподаткування.

 

Кожен суб’єкт господарювання на придбання та застосування РРО витратить 113 549 грн під час одного року. Йдеться про майже 300 000 суб’єктів господарювання.  

 

У разі обов’язкового придбання та використання ними РРО, прямі витрати можуть становити орієнтовно понад 34 млрд грн.

У той же час, витрати держави на введення в експлуатацію та подальше адміністрування РРО 1 та 2 групами платників єдиного податку (при введені 1 суб’єктом 1–го касового апарату) становитимуть приблизно 336 млн грн.

ДРС наполягає, що такі витрати надзвичайно великі для малого бізнесу та пропонує значно звузити Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій.

 

Тобто очевидно, що вказане обов`язкове застосування касових апаратів впроваджується з порушенням регуляторних процедур! Після набрання постановою чинності велика кількість (майже 90%) всіх видів непродовольчих товарів зможуть продаватися фізичними особами-підприємцями – платниками єдиного податку виключно з застосуванням касових апаратів та обов`язковою видачою фіскального чеку. Проте, нехтуючи обов`язковими регуляторними процедурами, уряд прийняв постанову з мінімальними змінами.

Дивує, чому уряд пішов на пряме порушення вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», водночас відкриваючи широке поле для оскарження процедури прийняття постанови та її зупинення в судовому порядку.  

 

 

Таким чином, слід лише надіятись, що КМУ виправить дану ситуацію вчинивши всі свої дії, внесе виправлення в свою постанову Кабінету Міністрів України "Про затвердження Переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій та внесення змін до Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів"

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Лист ДРС України від 16.03.17 р. № 1692/0/20-17

«Щодо прийняття постанови Кабінету Міністрів України»

ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 16.03.2017 р. N 1692/0/20-17

Міністерству економічного розвитку і торгівлі України

Щодо прийняття постанови Кабінету Міністрів України

Державна регуляторна служба України (Служба) має своїм обов'язком звернутися з приводу ситуації, яка склалася навколо проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій та внесення змін до Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів" (далі - проект постанови), редакцію якого прийнято на засіданні Кабінету Міністрів 16.03.2017 року.

Державна регуляторна служба України в межах повноважень, наданих Законом України від 11.09.2003 N 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", розглядає в установленому порядку проекти регуляторних актів, що подаються на погодження, і відповідні аналізи регуляторного впливу та приймає, в строк визначений цим Законом, рішення про погодження цих проектів або про відмову в їх погодженні.

Мінекономрозвитку листом від 27.02.2017 N 3631-06/6161-03 надало на розгляд та погодження до Служби відповідний проект постанови та додані до нього супровідні документи, а саме: Аналіз його регуляторного впливу (АРВ) та копія оприлюдненого повідомлення про оприлюднення проекту від 27.02.2017 року, з терміном прийняття зауважень та пропозицій від суб'єктів господарювання до 28.03.2017 року.

Після проведеного аналізу інформації, викладеної у наданому Аналізі регуляторного впливу до проекту постанови відповідно до вимог Методики проведення аналізу регуляторного впливу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308 (зі змінами) було виявлено низку принципових порушень під час його підготовки, а також встановлено факти наведення недостовірних даних, які значно викривляють та нівелюють реальний вплив запропонованого даним проектом постанови регулювання на сферу інтересів суб'єктів господарювання, які безпосередньо підпадають під дію даного акта, найголовнішими серед яких є такі:

У розділі 1 АРВ розробником задекларовано, що обов'язковість застосування РРО при реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, в першу чергу стосуватиметься суб'єктів малого (мікро) бізнесу, оскільки переважна більшість цих фізичних осіб - підприємців працюють на ринках або мають мережу, розташовану у торгових центрах, торгових рядах або окремо і на сьогодні саме ними реалізується значна кількість зазначених товарів.

Однак, оцінка впливу дії положень запропонованого проекту постанови на сферу інтересів суб'єктів господарювання проведено на основі аналізу даних із інформаційних систем ДФС лише щодо фізичних осіб - підприємців 3 групи спрощеної системи оподаткування.

Зазначене значно зменшує реальний масштаб впливу запропонованого проектом постанови регулювання, та не дозволяє адекватно оцінити затрати суб'єктів господарювання, зокрема, платників єдиного податку 1 та 2 груп, які першочергово підпадають під дію даного проекту акта.

Розробником проведено аналіз затрат суб'єктів малого підприємництва у грошовій формі за принципом мінімальних затрат (наприклад, для розрахунку вартості люд./дн. застосовувався розмір мінімальної зарплати), приймаючи за основу величину у розмірі погодинної оплати праці одного фахівця - 18.00 грн. (3200 грн. / 22 дні (кількість робочих днів у місяці) / 8 год. (робочий час протягом 1 дня)).

Проте, відповідно до статті 8 Закону України "Про Державний бюджет України на 2017" встановлено у 2017 році мінімальну заробітну плату:

- у місячному розмірі: з 1 січня - 3200 гривень;

- у погодинному розмірі: з 1 січня - 19,34 гривні.

Відповідно до статті 31 Закону "Про оплату праці" розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати.

Враховуючи зазначене, розрахунок М-тесту проведено некоректно, та, як наслідок, витрати суб'єктів господарювання занижено, та є такими, які не відповідають дійсності.

При проведенні розрахунку вартості реєстрації РРО (у томі числі отримання резервного номера та реєстраційного посвідчення) розробником приведено часові затрати у розмірі - 16 годин.

Проте розрахований термін виконання всіх процедур для реєстрації РРО є нереальним для виконання, адже детальний порядок здійснення даної процедури визначений наказом Мінфіну від 14.06.2016 N 547 "Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій", передбачає затрати часу мінімум 8 робочих днів або 64 год. (2 робочі дні - розгляд контролюючим органом поданої заяви від суб'єкта господарювання; 5 робочих днів - суб'єкт господарювання повинен забезпечити переведення РРО у фіскальний режим роботи (внесення фіскального номера до фіскальної пам'яті РРО, персоналізація та опломбування РРО в ЦСО); 1 наступний робочий день - дата видачі посвідчення РРО).

З огляду на викладене, зазначене дало підстави вважати, що запропонований АРВ є недосконалим, не дає змоги обґрунтовано оцінити ефективність запропонованого механізму державного регулювання, неможливість вирішення існуючої проблеми за допомогою інших альтернативних способів, та зробити висновок щодо забезпечення максимально можливих позитивних результатів від дії цього акту за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, громадян та держави.

Крім того, безпосередньо редакція Переліку, що була схвалена, є неоднозначною для розуміння особами, які повинні виконувати її вимоги, оскільки в багатьох місцях вона містить однакове найменування товарних позицій але за різними кодами, що є суб'єктивним фактором й в подальшому може бути основою для маніпуляцій з боку контролюючих органів.

Розуміючи суттєвий вплив даного проекту на ринкове середовище та враховуючи численні звернення суб'єктів господарювання з приводу редакції проекту постанови на адресу Служби, нею було ініційовано проведення декількох нарад із залученням Громадської Ради та представників ринку, а також розробника даного проекту, з метою напрацювання редакції відповідного Переліку, яка б забезпечувала мінімальне фінансове навантаження на діяльність дрібних суб'єктів господарювання, останню з яких було проведено 15.03.2017 року, та в ході якої було прийнято компромісне рішення щодо виключення з Переліку низки окремих позицій, які не підпадають під категорію "технічно складних побутових товарів".

Натомість пропозиції що були напрацьовані в ході цих зустрічей не знайшли повного відображення у кінцевої редакції Переліку.

Водночас Службою, внаслідок проведеної альтернативної оцінки можливих наслідків запропонованого проектом постанови регулювання, витратну частину якої повинні понести платники єдиного податку 1 та 2 груп (близько 300000) було встановлено, що в разі обов'язкового придбання та використання ними РРО, прямі витрати можуть становити орієнтовно понад 34 млрд. грн.

В той же час, витрати держави на введення в експлуатацію та подальше адміністрування РРО 1 та 2 групами платників єдиного податку (при введені 1 суб'єктом 1-го касового апарату) - біля 336 млн. грн. (Додаток 1).

Крім того, за результатом аналізу інформації щодо оприлюднення проекту постанови на офіційній сторінці Мінекономрозвитку в мережі Інтернет було встановлено, що станом на 16.03.2017 року, тобто на дату прийняття проекту постанови, на відповідній сторінці веб-порталу було залишено 520 негативних відгуків, та лише 100 позитивних.

Таким чином, Мінекономрозвитку, як розробник проекту постанови, цілком володіло інформацією щодо негативної реакції підприємницького середовища на новації запропоновані проектом постанови.

Враховуючи вищезазначене, в рамках продовження роботи над проектом постанови, пропонуємо внести зміни до запропонованого проектом постанови Переліку, скоротивши його змістове наповнення шляхом вилучення товарів, які є низьковартісними, широковживаними та конструктивно-нерозбірними, та які реалізуються "дрібними" суб'єктами господарювання, в тому числі на ринках (Додаток 2), приймаючи до уваги те, що дохід від реалізації даних товарів відповідними суб'єктами є неспівставним із витратами, які останні змушені будуть понести внаслідок виконання вимог акта щодо обов'язкового застосування РРО під час здійснення торгівлі.

Щодо інших груп товарів (наприклад телевізори, холодильники, пилососи та інші механічні, електричні чи електронні побутові прилади) пропонуємо встановити нижню межу їх вартості від 10 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, диференційовану в залежності від складності та загального цінового діапазону в групі, нижче якої РРО не повинні застосовуватися відповідними категоріями суб'єктів господарювання.

Додатково зазначаємо, що оскільки під час прийняття даного проекту постанови розробником було порушено базові принципи державної регуляторної політики, а також недотриманні в повному обсязі вимоги Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", зокрема:

- не погоджено даний проект акта з ДРС;

- не дотримано строків прийняття зауважень та пропозицій від суб'єктів господарювання, визначених у повідомленні про оприлюднення;

- не розглянуто належним чином та не надано обґрунтованих відповідей на усі зауваження та пропозиції, які надійшли в строк який передував прийняттю акта

створюються цілком обґрунтовані підстави для його майбутнього оскарження в судовому порядку.

Додаток: на 4 арк. в 1 прим.

 

Голова Державної

регуляторної служби України                                                                      К. М. Ляпіна

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Додаток 1

Таблиця витрат суб'єкта господарювання при за умови застосування РРО

N/N

Витрати

Вартість витрат (в середньому на рік) при

запровадженні РРО (грн.)

1

придбання РРО

5000 грн.

2.

вартість витраченого часу на придбання РРО

310 грн.
(2 чол./дн. (2 * 1551 грн.))

3.

вартість реєстрації РРО

1240 грн.
(8 роб. дн. (8 * 155 грн./дн))

4.

введення РРО та зовнішніх модемів в експлуатацію, їх технічне обслуговування ЦСО, ремонт, опломбування та підключення до еквайрінгу

3600 грн.
(у разі введення РРО з початку року, то

300 грн/міс * 12 міс.)2

5.

отримання реєстраційного посвідчення РРО/ отримання реєстраційного посвідчення поштою

155 грн.
1 роб. дн. (155 грн.)3

6.

вартість передачі інформації
по дротовим каналам зв'язку / по бездротовим каналам зв'язку

2160 грн/рік
Трафік, необхідний для передачі інформації

на центральний сервер - 60 Мб/ дн

(20 Мб/день - інформація про роздруківка

касових чеків та 40 Мб/день - інформація

про подання щоденного звіту (до 50 МБ-

6 грн./день = 180 грн/міс.))

7.

придбання касової стрічки

410,40 грн./рік
(5,70 грн/рул. (6 рул./міс * 5.70 грн/рул.

* 12))5

8.

навчання (перенавчання)
персоналу

5600 грн
2800 грн./ос (2 особи)

9.

витрати на переобладнання (створення, переоснащення) місця для РРО

6200 грн.

10.

витрати на формування та ведення номенклатури товарів/послуг

4874 грн./рік
(за наявності відповідного фахівця 2 - 3 дні –

для формування та я/ у разі додаткового

навантаження на працюючого фахівця - 2 - 3

тижні - для формування та 1 година в день

для ведення - для суб'єктів, у яких

номенклатура не перевищує 50 одиниць

номенклатури товарів)

11.

Витрати на звітування / найм бухгалтера для подання періодичної звітності

84000 грн. (в середньому з/п бухгалтера

становить від 7000 до 10000 грн., для

розрахунку -7000 грн)
(7000 * 12 міс)

12.

Отримання резервного номеру для РРО

155 грн.

 

Загальна сума

113549 грн./ на запровадження 1

касового апарата

_________________________________________________________________________

1 Розрахунок вартості чол./дн зроблено виходячи з min. з/п min. з/п (на 01.01.2017 - 3200 грн.), 1 н/год - 19,34 грн. (8 р/год - 155 грн);

2 Вартість послуг ЦСО по регіонах України становить 300 на місяць;

3 Вартість поштових послуг в середньому по Україні - 48,51 грн в т.ч. ПДВ: 6,67 грн.;

Обсяг пакетного GPRS-Інтернету, 5 МБ/міс. Передача інформації: по дротовим каналам зв'язку в середньому становить 20 МБ/день; по бездротовим каналам зв'язку - 40 МБ/день, відповідно додатково сплачується вартість 1 МБ переданої та отриманої інформації GPRS-Інтернету понад пакетні МБ. Вартість тарифного плану залежить від провайдеру Інтернет-послуг;

5 В залежності від виду діяльності та обсягу реалізації товарів (робіт, послуг) суб'єкту господарювання потрібно на місяць від 2 - до 10 рулонів. Тобто - від (2 * 5,7) = 11,4 грн. до (10 * 5,7) = 57 грн. Середньо - 6 * 5,7.

 

ВИТРАТИ БІЗНЕСУ НА ВИКОНАННЯ ВИМОГ ЗАКОНОДАВСТВА ЩОДО ЗАПРОВАДЖЕННЯ РРО :

- для платників єдиного податку 1 та 2 груп становить: 300000 х 113549 = 34064700000 грн - понад 34 млрд. грн.

Витрати держави на адміністрування ведення в експлуатацію 1 РРО:

-        надання консультаційних послуг суб'єкту;

-        прийняття та опрацювання заявки суб'єкта на реєстрацію РРО;

-        видача довідки про резервування фіскального номеру за формою N 2-РРО;

-        прийняття та опрацювання акту введення в експлуатацію довідки про опломбування РРО;

-        видача реєстраційного посвідчення на застосування РРО;

-        проведення персоналізації РРО.

За приблизними розрахунками адміністрування ведення в експлуатацію 1 РРО складає:

-        у часовому вимірі - 4 години

-        у грошовому вимірі - 4 годин. * 280 грн/година (середня зарплата інспектора органу доходів і зборів - 5900 грн.) = 1120 грн.

Витрати держави на введення в експлуатацію РРО 2 та 3 групами платників єдиного податку (при введені 1 суб'єктом 1 -го касового апарату):

- для платників єдиного податку 1 - 2 групи  300000 х 1120 = 336000000 грн - біля 336 млн. грн.

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Додаток 2

ПРОПОЗИЦІЇ
щодо вилучення з Переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій та внесення змін до Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів

 

- Пічні решітки, мангали, жаровні, пальники для плит, розігрівачі їжі та аналогічні неелектричні апарати побутового використання та їх частини, з чорних металів;

- Барбекю;

- Варильні поверхні;

- Грилі;

- Вентилятори;

- Гирі для будь-яких ваг або терезів;

- Ваги кухонні;

- Ваги підлогові;

- Котки для газонів або спортивних майданчиків;

- Шурупокрути;

- Кущорізи, висоторізи;

- Дрилі;

- Електронні книги;

- Геймпади, джойстики, керма;

- CD-плеєри;

- Портативні DVD-плеєри;

- Жорсткі диски;

- Зовнішні жорсткі диски / кишені для дисків;

- Частини та приладдя (крім футлярів, чохлів та аналогічних виробів), призначені винятково або переважно для машин окремих товарних позицій;

- Відео карти;

- Звукові карти;

- Контролери, плати;

- Материнські плати;

- Оперативна пам'ять;

- Кавомолки;

- Кухонні міксери;

- Електробритви, машинки для підстригання волосся та епіляційні апарати з умонтованим електродвигуном;

- Машинки для стрижки (тримери);

- Епілятори;

- Фени, стайлери;

- Стайлери, випрямлячі волосся, плойки, термо-бігуді;

- Кавоварки;

- Тостери;

- Бутербродниці;

- Вафельниці;

- Кексниці;

- Йогуртниці;

- Млинниці;

- Пароварки;

- Сушарки для фруктів;

- Чайники;

- Bluetooth - адаптери;

- Bluetooth - гарнітури;

- Наушники накладні та гарнітура;

- MP3 плеєри;

- Диктофони;

- Веб-камери;

- Міні-аудіосистеми;

- Цифрові фоторамки;

- Радіоприймачі;

- Електронні інтегровані схеми;

- Процесори;

- Електролампи;

- Електронні цигарки;

- Об'єктиви;

- Окуляри, захисні окуляри та аналогічні оптичні вироби, коригувальні, захисні або інші;

- Фотокамери миттєвого друку;

- Фотоспалахи;

- Електронні тонометри;

- Електронні термометри;

- Спортивні браслети;

- Фітнес-трекери;

- Годинники всіх видів та їх частини;

- Триколісні велосипеди, самокати, педальні автомобілі та аналогічні іграшки на колесах; лялькові коляски; ляльки; інші іграшки; моделі зменшеного розміру ("у масштабі") та аналогічні моделі для розваг, діючі чи недіючі; головоломки різні;

- Консолі та обладнання для відеоігор, товари для розваг, настільні або кімнатні ігри, включаючи столи для гри у пінбол, більярд;

- Ігрові приставки.

 

================================================================

 

 

О перечне товаров, для реализации которых нужен РРО (регистратор расчетных операций или в простонародье – кассовые аппараты, по состоянию на 22 марта 2017 года)
Для начала достаточного понимания указанной проблемы, которая образовалась из-за недостатка информации (и в связи с фактической нечеткостью нормативной урегулированности в настоящее время по состоянию на 22.03.2017 года) следует вернуться к декабрю 2016 года.
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ РРО ПЛАТЕЛЬЩИКАМИ ЕДИНОГО НАЛОГА С 1 ЯНВАРЯ 2017 ГОДА
20 декабря 2016 года Верховная Рада проголосовала за Закон Украины № 1791-III "О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины и некоторых законодательных актов Украины относительно обеспечения сбалансированности бюджетных поступлений в 2017 году", который вступил в силу с 01 января 2017 года (далее именуется «Закон № 1791-III»). Так, Законом № 1791-III внесены изменения в порядок использования регистраторов расчетных операций (РРО или кассовых аппаратов) плательщиков единого налога.
Согласно редакции Налогового Кодекса, действовавшей до 01.01.2017 года, регистраторы расчетных операций не применяются плательщиками единого налога:
• первой группы;
• второй и третьей групп (физические лица - предприниматели) независимо от избранного вида деятельности, объем дохода которых в течение календарного года не превышает 1000000 гривен.
В случае превышения в календарном году объема дохода свыше 1000000 гривен применения регистратора расчетных операций для такого плательщика единого налога является обязательным. Применение регистратора расчетных операций начинается с первого числа первого месяца квартала, следующего за возникновением такого превышения, и продолжается в последующих налоговых периодах в течение действия свидетельства плательщика единого налога (п. 296.10 ст. 296 НКУ).
Законом № 1791-ІІІ дополнен п. 296.10 ст. 296 НКУ новым абзацем следующего содержания: «нормы этого пункта не распространяются на плательщиков единого налога, осуществляющих реализацию ТЕХНИЧЕСКИ СЛОЖНЫХ БЫТОВЫХ ТОВАРОВ, подлежащих гарантийному ремонту».
Таким образом, плательщики единого налога независимо от группы и объема доходов должны использовать РРО (кассовые аппараты), если они осуществляют продажу ТЕХНИЧЕСКИ СЛОЖНЫХ БЫТОВЫХ ТОВАРОВ.
Соответствующие изменения внесены и в Закон Украины "О применении регистраторов расчетных операций в сфере торговли, общественного питания и услуг".
Само определение «технически сложных бытовых товаров» содержаться в Законе Украины «О защите прав потребителей», ст. 1 которого дополнен пунктом 25-1 (который действует с 01.01.2017 года) следующего содержания: «технически сложные бытовые товары - непродовольственные товары широкого потребления (приборы, машины, оборудование и другие), которые состоят из узлов, блоков, комплектующих изделий, отвечают требованиям нормативных документов, имеют технические характеристики, сопровождаются эксплуатационными документами и на которые установлен гарантийный срок.»
Перечень групп технически сложных бытовых товаров, подлежащих гарантийному ремонту (обслуживанию) или гарантийной замене, устанавливаться Кабинетом Министров Украины. И собственно с этим «Перечнем...» в настоящее время есть определенные проблемы.
Фактически предыдущий действующий Перечень групп технически сложных бытовых товаров (разъяснения почему на данное время есть непонятности с новым таким «Перечнем» принятым КМУ от 16 Марта 2017 года – см. ниже по тексту), которые подлежат гарантийному ремонту (обслуживанию) или гарантийной замене, утвержденный Постановлением КМУ от 11 апреля 2002 года №506.
К ним, в частности, относятся (или относились» до 16 марта 2017 года – разъяснения относительно неуверенности см. ниже):
• Аппаратура радиоэлектронная бытовая
• Машины и приборы электробытовые
• Машины и приборы для механизации работ в быту
• Бытовые приборы электронной техники, в том числе вычислительная техника
• Средства связи
• Приборы сложной механики, в том числе часы и секундомеры
• Музыкальные инструменты, в том числе электромузыкальные
• Сложные комплектующие изделия, на которые выдается отдельная гарантия
• Транспортные средства и номерные агрегаты
• Продукция производственно-технического назначения, которая может быть использована в быту
• Товары медицинского назначения
• Товары для занятия физической культурой, спортом и туризмом
• Оружие спортивное огнестрельное, газовое, пневмогазове, пружинное, пневматическое
• Средства измерительной техники бытового назначения
Теперь требования потребителя в отношении технически сложных бытовых товаров будут рассматриваться после предъявления потребителем расчетного документа, предусмотренного Законом Украины «О применении регистраторов расчетных операций в сфере торговли, общественного питания и услуг», Законом Украины «О защите прав потребителей» и согласно технического паспорта или другого документа, что его заменяет, с пометкой о дате продажи.
Закон № 1791-III подписан Президентом, опубликован и вступил в силу с 1 января 2017 года.
 
РЕАКЦИЯ ГОСРЕГУЛЯТОРНОЙ СЛУЖБЫ НА ПОСТАНОВЛЕНИЕ КМУ ОТ 16 МАРТА 2017 ГОДА «ОБ УТВЕРЖДЕНИИ ПЕРЕЧНЯ ГРУПП ТЕХНИЧЕСКИ СЛОЖНЫХ БЫТОВЫХ ТОВАРОВ, ПОДЛЕЖАЩИХ ГАРАНТИЙНОМУ РЕМОНТУ (ОБСЛУЖИВАНИЮ) ИЛИ ГАРАНТИЙНОЙ ЗАМЕНЕ, В ЦЕЛЯХ ПРИМЕНЕНИЯ РЕГИСТРАТОРОВ РАСЧЕТНЫХ ОПЕРАЦИЙ», РАЗРАБОТАННУЮ НА ОБЕСПЕЧЕНИЕ РЕАЛИЗАЦИИ ЗАКОНА № 1791-III (изменения в НК Украины и в др. ЗУ). 

 

 

Председатель Государственной регуляторной службы Украины ксения Ляпина К. М. отреагировала на не совсем адекватную Постановление КМУ от 16 марта 2017 года (на такой проект постановления) "Об утверждении Перечня групп технически сложных бытовых товаров, подлежащих гарантийному ремонту (обслуживанию) или гарантийной замене, в целях применения регистраторов расчетных операций и внесении изменений в Порядок гарантийного ремонта (обслуживания) или гарантийной замены технически сложных бытовых товаров" письмом от 16.03.2017 г. N 1692/0/20-17 (текст данного письма приведен ниже, для достаточного понимания ситуации необходимо тоже прочитать).
Кроме того, с позиции Госрегуляторной службы Украины становится понятным следующее.
34 миллиарда гривен вынужденно потратит малый бизнес не в госбюджет, если не сузить перечень сложных бытовых товаров, для реализации которых нужен РРО.
16 марта 2017 года Правительством (КМУ), с условием дальнейшего редактирования (поэтому не понятна позиция КМУ – действующая данное Постановление КМУ или пока нет?) было принято постановление КМУ «Об утверждении перечня групп технически сложных бытовых товаров, подлежащих гарантийному ремонту (обслуживанию) или гарантийной замене, в целях применения регистраторов расчетных операций», разработанную на обеспечение реализации Закона № 1791-III (о внесении изменений в НК Украины и в других ОУ). Текст постановления до сих пор официально не обнародован (!!), однако ее проект, был появился на просторах Интернета и его текст приведен ниже. Однако, насколько этот проект соответствует тексту самой названного постановления – неизвестно, поскольку в «проекте» указанного Постановления КМУ отсутствует номер, дата и т. п (см. текст «проект» ниже).
Более того, Государственная регуляторная служба подчеркивает, что не согласовывала документ и подготовила перечень товаров, которые должны быть исключены из утвержденного Кабмином Перечня (см. ниже письмо ГРСУ от 16.03.2017 г. №1692/0/20-17). Также не известно проверен на предмет законности данный проект (или названноя «Постановление КМУ») Министерством юстиции Украины и прошла необходимую обязательную государственную регистрацию в МЮУ.
Утверждено постановление КМУ прежде всего касается субъектов хозяйствования, которые осуществляют реализацию технически сложных бытовых товаров, подлежащих гарантийному ремонту. Для них хотят ввести обязательное применение РРО при реализации таких товаров. Это нововведение распространяется и на предпринимателей, которые пользуются упрощенной системой налогообложения, независимо от выбранной ими группы единого налога и объема годового дохода. Определяющим условием для применения РРО является реализация соответствующего вида товаров, а именно — технически сложных бытовых товаров, подлежащих гарантийному ремонту.
В приложении к проекту постановления указан список товаров, которые нельзя будет продавать без кассовых аппаратов. Как отмечает ДРСУ, в этом перечне – несколько десятков позиций, начиная от классической электроники и бытовой техники и заканчивая такой «мелочью» как весы, утюги, фены, часы, электробритвы, игровые приставки, очки, детские коляски, настольные или комнатные игры, включая столы для игры в пинбол и тому подобное.
"Понятно, что большинство дорогостоящей и сложной техники и так продается в магазинах, с проведением операции через кассовый аппарат, видачою покупателю чека и гарантийного талона. Но множество недорогих моделей, скажем, тех же фенов, часов, очков, колясок, успешно реализуются на рынках, естественно, исключительно за наличные. Вот на такой товар и готовится основной удар", - отмечают в ГРС.
По мнению Минэкономразвития, этот документ должен способствовать дальнейшей детенизации малого бизнеса, который, пользуясь упрощенной системой налогообложения, торгует неучтенной и контрабандной продукцией.
Кроме того, разработчиком задекларировано, что обязательность применения РРО при реализации технически сложных бытовых товаров, подлежащих гарантийному ремонту, в первую очередь будет касаться субъектов малого (микро) бизнеса, поскольку большинство этих предпринимателей работают на рынках или имеют сеть, расположенную в торговых центрах, торговых рядах или отдельно и на сегодня именно ими реализуется значительное количество указанных товаров.
Однако, ГРС отмечает, что оценка влияния действия положений этого постановления в сферу интересов хозсубъектов проведено на основе анализа данных из информационных систем ДФС только в отношении предпринимателей III группы упрощенной системы налогообложения. Это значительно уменьшает реальный масштаб воздействия предлагаемого проектом постановления регулирования и не позволяет адекватно оценить затраты субъектов хозяйствования, в частности, плательщиков единого налога 1 и 2 групп, которые в первую очередь подпадают под действие постановления.
Разработчик определяет проблемой невозможности установить объем средств и движение товаров, которые реализуются через "упрощенцев". Кроме того, предполагается, что они проводят продажу неучтенного контрабандного товара. По мнению разработчика, с помощью внедрения РРО можно будет сделать ведение бизнеса более прозрачным. ГРС считает, что это не совсем так, ведь малый бизнес и так прозрачный, потому что объем товаров, который реализует представитель микробизнеса является физически ограниченным и стоимость такого товара не превышает ценовых показателей. Малому бизнесу предлагается установить фискальный инструмент, который, даже по определению международных экспертов, может быть эффективным только тогда, когда РРО станут частью комплексной стратегии улучшения администрирования ведения бизнеса, что четко определяет риски для различных типов налогоплательщиков и предусматривает внедрение комплекса мер по снижению этих рисков. Об этом говорится в исследовании, которое проведено по заказу МВФ «Электронные фискальные устройства (EFDs). Эмпирическое исследование их воздействия на Налогоплательщика. Соблюдение и административная эффективность», которое было подготовлено Питером Кейси и Патрисио Кастро.
«Электронные фискальные устройства не должны рассматриваться как «палочки-выручалочки» налогового администрирования: как и с любым другим технологическим совершенствованием – а они также относятся к новым технологиям, как и электронное выставление счетов – само по себе размещение электронных фискальных устройств не может добиться значительных результатов, будь то с точки зрения повышения доходов или постоянного улучшения соблюдения законодательства», – отмечают исследователи.
Альтернативные расчеты, проведенные ассоциациями и объединениями предпринимателей, показывают, что затратную часть на выполнение этого постановления понесут плательщики единого налога 1 и 2 групп упрощенной системы налогообложения.
Каждый субъект хозяйствования на приобретение и применение РРО потратит 113 549 грн во время одного года. Речь идет о почти 300 000 субъектов хозяйствования. 
В случае обязательного приобретения и использования ими РРО, прямые затраты могут составлять ориентировочно свыше 34 млрд грн.
В то же время расходы государства на ввод в эксплуатацию и дальнейшее администрирование РРО 1 и 2 группами плательщиков единого налога (при введении 1 субъектом 1–го кассового аппарата) составят примерно 336 млн грн.
ГРС настаивает, что такие затраты очень большие для малого бизнеса и предлагает значительно сузить Перечень групп технически сложных бытовых товаров, подлежащих гарантийному ремонту (обслуживанию) или гарантийной замене, в целях применения регистраторов расчетных операций.
То есть очевидно, что указанное обязательное применение кассовых аппаратов вводится с нарушением регуляторных процедур! После вступления постановления в силу большое количество (почти 90%) всех видов непродовольственных товаров смогут продаваться физическими лицами-предпринимателями – плательщиками единого налога исключительно с применением кассовых аппаратов и обязательным видачою фискального чека. Однако, пренебрегая обязательными регуляторными процедурами, правительство приняло постановление с минимальными изменениями.
Удивляет, почему правительство пошло на прямое нарушение требований Закона Украины «Об основах государственной регуляторной политики в сфере хозяйственной деятельности», одновременно открывая широкое поле для обжалования процедуры принятия постановления и его приостановление в судебном порядке. 
Таким образом, следует лишь надеяться, что КМУ исправит данную ситуацию совершив все свои действия, внесет исправления в свое постановление Кабинета Министров Украины "Об утверждении Перечня групп технически сложных бытовых товаров, подлежащих гарантийному ремонту (обслуживанию) или гарантийной замене, в целях применения регистраторов расчетных операций и внесении изменений в Порядок гарантийного ремонта (обслуживания) или гарантийной замены технически сложных бытовых товаров"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Приложение 2
ПРЕДЛОЖЕНИЯ
относительно изъятия из Перечня групп технически сложных бытовых товаров, подлежащих гарантийному ремонту (обслуживанию) или гарантийной замене, в целях применения регистраторов расчетных операций и внесении изменений в Порядок гарантийного ремонта (обслуживания) или гарантийной замены технически сложных бытовых товаров
- Печные решетки, мангалы, жаровни, горелки для плит, розігрівачі пищи и аналогичные электрические аппараты бытового использования и их части, из черных металлов;
- Барбекю;
- Варочные поверхности;
- Гриле;
- Вентиляторы;
- Гири для любых весов или весов;
- Весы кухонные;
- Весы напольные;
- Катки для газонов или спортивных площадок;
- Шуруповерты;
- Кусторезы, высоторезы;
- Дрели;
- Электронные книги;
- Геймпады, джойстики, рули;
- CD-плееры;
- Портативные DVD-плееры;
- Жесткие диски;
- Внешние жесткие диски карманы для дисков;
- Части и принадлежности (кроме футляров, чехлов и аналогичных изделий), предназначенные исключительно или в основном для машин отдельных товарных позиций;
- Видео карты;
- Звуковые карты;
- Контроллеры, платы;
- Материнские платы;
- Оперативная память;
- Кофемолки;
- Кухонные миксеры;
- Электробритвы, машинки для стрижки волос и епіляційні аппараты с встроенным электродвигателем;
- Машинки для стрижки (триммеры);
- Эпиляторы;
- Фены, стайлеры;
- Стайлеры, выпрямители волос, плойки, термо-бигуди;
- Кофеварки;
- Тостеры;
- Бутербродницы;
- Вафельницы;
- Кексниці;
- Йогуртницы;
- Блинницы;
- Пароварки;
- Сушилки для фруктов;
- Чайники;
- Bluetooth - адаптеры;
- Bluetooth - гарнитуры;
- Наушники накладные и гарнитура;
- MP3 плееры;
- Диктофоны;
- Веб-камеры;
- Мини-аудиосистемы;
- Цифровые фоторамки;
- Радиоприемники;
- Электронные интегрированные схемы;
- Процессоры;
- Электролампы;
- Электронные сигареты;
- Объективы;
- Очки, защитные очки и аналогичные оптические изделия, корректирующие, защитные или прочие;
- Фотокамеры мгновенной печати;
- Фотовспышки;
- Электронные тонометры;
- Электронные термометры;
- Спортивные браслеты;
- Фитнес-трекеры;
- Часы всех видов и их части;
- Трехколесные велосипеды, самокаты, педальные автомобили и аналогичные игрушки на колесах; кукольные коляски; куклы; прочие игрушки; модели уменьшенного размера ("в масштабе") и аналогичные модели для развлечений, действующие или недействующие; головоломки разные;
- Консоли и оборудование для видеоигр, товары для развлечений, настольные или комнатные игры, включая столы для игры в пинбол, бильярд;
- Игровые приставки.

 



Создан 21 мар 2017